Werken bij #teamlidl
Vacatures Login Opslaan

Joris, Manager Goederenadministratie

Joris in overleg met collega

Lidl is echt een bedrijf van aanpakken, als je hierin de juiste match hebt is hier alles mogelijk!

Joris doorliep het Professional Traineeship Finance en Controlling bij Lidl en is na één jaar doorgegroeid naar de functie Manager Goederenadministratie. Tijdens zijn traineeship was hij in korte tijd betrokken bij veel verschillende projecten en leerde op die manier de gehele organisatie kennen.

“Na een financiële studie is het een veelgemaakte stap om bij een financiële instelling of bank te gaan werken. Tijdens mijn studie merkte ik eigenlijk al snel dat dit waarschijnlijk niet voor mij de volgende stap zou worden. In de financiële sector werk je bijvoorbeeld met veel abstracte getallen, terwijl ik liever in een sector wilde werken waar een financiële afdeling van een organisatie een directe link met de praktijk heeft. Uiteindelijk heb ik bij Lidl deze link ook werkelijk gevonden en zie ik elke dag ook het tastbare resultaat van mijn projecten. Alle oplossingen die ik op het financiële vlak maak zijn geïnspireerd door dingen die ik in de praktijk zie. Zo draag ik met mijn werk ook echt bij aan het verbeteren van de processen.“

De gehele organisatie zien
“Je ziet ontzettend veel van Lidl tijdens de eerste 2 maanden van het traineeship, want je loopt de hele organisatie door. Voor mij begon het in de winkel, waarbij ik een maand met de medewerkers in het filiaal alle aspecten van het winkelwerk heb leren kennen. Ik heb alles gedaan: van het draaien van kassadiensten tot het verwerken van bestellingen en het uitladen van vrachtwagens. En tijdens mijn roulatie op het distributiecentrum zag ik weer een heel andere kant van de organisatie. Goederenontvangst, goederenverzameling, de verzending van de producten en de verschillende andere functies op het regiokantoor en in de hal van het distributiecentrum: het zijn ongelofelijk belangrijke onderdelen van onze bedrijfsvoering en het is erg interessant om dat allemaal van dichtbij mee te maken.”

Zelf projecten oppakken
“Toen ik na mijn inwerktraject op het hoofdkantoor begon, zijn de financiële projecten gestart. Ik startte bij de Goederenadministratie. Daar ben ik begonnen met een project dat het verwerken van prijsverschillen in onze facturen automatiseert. Vanwege de hoeveelheid facturen die we binnen Lidl verwerken is het zaak om deze grote hoeveelheden efficiënt te kunnen verwerken. Zaak hierbij is om de juiste informatie snel bij de juiste afdeling en persoon te krijgen. Want het is natuurlijk van groot belang dat we al onze leveranciers op tijd en de juiste bedragen betalen. Automatisering wordt een steeds groter onderdeel van finance en voor mij was dit project een hele mooie ervaring om dat op te pakken en uit te voeren.”

Portret Joris op afdeling

“Ook ben ik onderdeel geweest van een project waarin we een ‘webshop’ hebben ontwikkeld waarin onze filialen interne bedrijfsmiddelen kunnen bestellen. Simpelweg zou je interne bedrijfsmiddelen kunnen definiëren als alles dat je in de winkel ziet wat je als klant niet kunt kopen. Voorheen werd er, als er een nieuw stuk meubilair of een nieuw schap nodig was, deze over de telefoon besteld en ontstond er vaak onduidelijkheid over allerlei zaken. In de nieuwe webshop kunnen nu rechtstreeks producten worden besteld met alle benodigde specificaties. De voorraadadministratie hiervan wordt automatisch gemonitord en de juiste artikelen worden geleverd aan de filialen. Het is mooi om te zien dat hiermee de gehele organisatie is geholpen en dat daarmee dus een concreet resultaat is bereikt.

Doorgegroeid naar Manager Goederenadministratie
“Tijdens mijn traineeship heb ik mooie projecten opgepakt waarbij ik veel kansen kreeg. Al voor het einde van mijn traineeship ging het snel. Na ongeveer een jaar kreeg ik de vraag om als Manager Goederenadministratie te starten. Dat tekent ook het bedrijf Lidl dat ik hier heb leren kennen. Als je initiatief neemt en proactief meewerkt en –denkt zijn er tal van projecten en verbetertrajecten om mee aan de slag te gaan. Lidl is echt een bedrijf van aanpakken, als je hierin de juiste match hebt is hier alles mogelijk! Tijdens het traineeship leer je in de verschillende trainingsmodules ontzettend veel, bijvoorbeeld op het gebied van leiderschapscompetenties. Het is leuk om te zien dat ik dit nu direct kan toepassen in mijn huidige functie. Dat is dus ook de boodschap die ik nu meegeef aan de huidige trainees: pak het werk op en let goed op tijdens je trainingen, want je hebt er écht veel aan. Zelf heb ik mij door het traineeship als professional ontwikkeld op zowel inhoudelijk als persoonlijk gebied. Door de kansen die ik heb gekregen merk ik dat ik hier dagelijks van profiteer en mij voortdurend blijf ontwikkelen.”

 

Ontdek jouw mogelijkheden

Heb jij een scherp oog voor verbeteringen en kun je zelfstandig oplossingen bedenken? Ligt jouw hart bij cijfers en wil je aan de slag in een team met jonge, enthousiaste professionals? Kom dan Lidl Finance versterken!

Bekijk hier de vacatures bij Finance

Elke dag voor het beste resultaat

Benieuwd naar Lidl als werkgever?

Klik hier voor meer informatie