Werken bij #teamlidl
Vacatures Login Opslaan

Karin, Teamleider Store Support

Karin in gesprek met collega

Er wordt steeds meer gevraagd van IT, dus we staan nooit stil

Bij Karin staat sinds kort een nieuwe functienaam op haar visitekaartje: Teamleider Store Support. Een rol waar ze de afgelopen vijf jaar hard naartoe heeft gewerkt.

Hoe ziet je carrière bij Lidl eruit?
“Bij mijn vorige werkgever ben ik in contact gekomen met het opzetten van een nieuw kassasysteem. Dit stuk van de IT wekte direct mijn interesse, dus ik besloot mij daarin te verdiepen. En met succes! Op detacheringsbasis kwam ik terecht bij Lidl op de afdeling Filiaaldesk (tegenwoordig heet het Store Support). Snel wist ik het: werken bij Lidl is de perfecte match voor mij. Misschien een beetje cliché, maar hier is letterlijk geen dag hetzelfde. Het ene moment was ik bezig met het ondersteunen van de nieuwe Lidl-filialen om een kassasysteem te integreren. Even later had ik weer contact met leveranciers over nieuwe ontwikkelingen. Kortom: veel diverse taken. Na bijna 2 jaar kreeg ik de nieuwe rol van Coördinator. Toen was het aan mij de taak om de afdeling en al het werk in goede banen te leiden. Altijd het beste uit jezelf halen loont: kort geleden heb ik namelijk wéér een nieuwe stap gemaakt binnen Lidl. Sinds 1 juni ben ik werkzaam als Teamleider Store Support. Een grote verantwoordelijkheid waar ik helemaal klaar voor was. Mijn missie: mijn team opzetten, de afdeling professionaliseren en de IT continue blijven verbeteren.”

Karin in de testruimte op kantoor

Hoe is het om op de afdeling IT te werken?
“Binnen de afdeling IT vallen wij onder Store Support. Dat betekent dat wij verantwoordelijk zijn voor de IT-processen en -systemen in de Lidl-filialen. Denk bijvoorbeeld aan de kassa’s en de Backoffice computers. In het filiaal zijn wij van de partij wanneer er een nieuw systeem wordt uitgerold. Wij schakelen nauw met onze technische dienstverleners om storingen op te lossen. Dit moet snel gebeuren, anders ontstaat er een sneeuwbaleffect. De klant kan niet afrekenen, het filiaal kan de kassa’s niet afsluiten en dus de cijfers niet doorvoeren, de planning voor de medewerkers komt niet in orde, et cetera. Snelheid en goede communicatie is daarom de key. Er wordt steeds meer gevraagd van IT, dus we staan nooit stil. Gelukkig werk ik samen met veel ambitieuze collega’s die ook zeker in zijn voor een grapje op zijn tijd. Er is een echt teamgevoel op de werkvloer en dat is ontzettend prettig. Ik ga helemaal tevreden naar huis wanneer alles aan het einde van de dag weer is opgelost. Dit samen met mijn team te doen, geeft mij voldoening.

En hoe zie je de nabije toekomst voor je?
“Een langdurige carrière bij Lidl als het aan mij ligt. Aangezien ik pas ben gestart met mijn nieuwe rol, ben ik nog druk bezig om alles op te zetten. Ik ben hard aan het werk om mijn team verder vorm te geven. Wij zij dus nog op zoek naar nieuwe collega’s. Deze IT professionals blinken uit in communicatieve vaardigheden en durven buiten de beschikbare handleidingen te kijken. Samen gaan we de afdeling verder professionaliseren en de IT blijven verbeteren. Dat is ons doel en daar gaan we voor.”

Ontdek jouw mogelijkheden

Weet jij wel raad met de IT-uitdagingen van een multinational? Zijn de systemen waar onze business op draait bij jou in goede handen? Werk je graag samen aan innovaties en bied je service met een glimlach? Kom ons team versterken!

Bekijk de vacatures bij IT

Elke dag voor het beste resultaat

Benieuwd naar Lidl als werkgever?

Klik hier voor meer informatie